New Jersey!

Hej hörrni!

Ledsen för VÄRLDENS SÄMSTA uppdatering! Men jag har de senaste månaderna lagt Au pair grejen på hyllan lite iom att jag inte fick ngn match med STS och höll på att gå med i Skandinaviska Institutet så orkade jag inte bry mig för stunden. Jag tröttnade på att kolla mailen hundra gånger om dagen utan resultat och jag tröttnade framförallt på att tänka på det hela tiden. Så jag kollade mailen 1 ggr var tredje dag istället och sket i att tänka på det och det roliga är att när jag nästan vatt inställd på att skita i det helt och hållet så får jag ett samtal från en Au pair familj i New Jersey. Världens härligaste familj! När jag sedan pratat med dom går jag in på mailen för dom skulle skicka ett mail med bilder osv, tror ni inte att jag hade fått mail från 4 andra familjer också? Haha, kaos är ordet.

Familjen från New Jersey har två barn; Rebecca 3år och Eliza 1år och en hund som heter Ella. Dom bor i stort sett i skogen i Medtown, NJ där dom har ett jätte hus och trädgård. Dom håller precis på att bygga ut och jag kommer att bo i den nybyggda delen där jag har två rum och ett eget badrum med badkar. I rummet ingår en laptop, flatscreen och queensized bed samt walk in closet. Familjen har tre bilar varav en är min egen som jag får använda precis som jag vill, ända vilkoret är att jag är försiktig. Jag kommer att jobba mellan 08.00-17.00 vardagar och är i regel ledig alla helger och kvällar. Jag har inget curfew, får alltså komma och gå som jag vill. Dessutom skulle dom förse mig med en ny Blackberry när jag kom dit. Förutom allt det så är dom helt underbara också, roliga och lättsamma.

Vi pratade över en timme igår och imorgon skall vi ta det slutgiltiga beslutet om vi ska matcha eller inte. Dom skrev senast igår att jag skulle vara en perfect match för deras familj så jag hoppas verkligen att det blir så nu. Isf åker jag första veckan i februari, snabba bud!

Så det är hur läget ser ut nu och så fort jag får reda på med kommer jag skriva mer!

Love

Kommentarer
Postat av: Alexander

Kul att du har fått så många mail, undrade vad som hände på au pair fronten. Vilka var dom andra familjerna?

2009-12-28 @ 22:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0