Första telefonsamtalet

Ja, hujeda mig! Familjen från NY skulle ju ringa mig i tisdags så jag hade förberett frågor och stressat hem från jobbet för att ta emot deras samtal men icke, det var ingen familj som ringde. Jag trodde direkt dom hade gett upp mig och förberedde mig på att gå vidare. Men så i fredags när jag är som mest stressad så ringer mobilen och jag ser att numret börjar på +019 eller nått och jag får lite smått panik. Trots att jag vet att det inte är ett svenskt nummer så svarar jag "Hej det är Rebecca" haha så jäkla trög. Men jag typ blev så nervös och hamnade i typ chocktillstånd. Jag snubblade på orden, sa fel saker och lät allmänt fummlig. Det är ett mirakel om jag skulle ha tur nog att få denna familjen. Herregud.

Men i alla fall, dom lät hur bra som helst och dom sa att jag skulle få vara ledig helger och ha egen bil vilket är ganska viktigt för mig. Dom frågade mig om jag var duktig på att köra m.m och jag försökte svara så gott jag kunde. Det är inte lätt alltså. Hur som så skulle dom prata med lite fler tjejer och skulle ringa tillbaka till mig i mitten på denna veckan. Jag vill verkligen ha denna familjen så jag hoppas på att dom vill ha mig också! haha så desperat det lät:) Skickade ett mail till värdpappan igår där jag tryckte på lite till och skrev att jag verkligen tyckte att dom verkade bra osv. , hoppas det gör nytta haha;)

Nähe nu ska jag ta min medecin, har lyckats dra på mig en urinvägsinfektion. Härligt, härligt:) not.

Kommentarer
Postat av: Änneli

Det spelar fan ingen roll hur bra man är på Engelska i hemmets lugna vrå, när det väl gäller låter man ändå som en 45 årig svensk turist på mallorca.. jag hoppas iallafall de vill ha dig.

2009-09-08 @ 08:45:05
URL: http://onkelanneli.blogg.se/
Postat av: mimmi

ojoj White plains ;) Skicka mer mail att du vill hit, underbart ställe, jag bor precis utanför White plains i Scarsdale, tar 5 min in till White plain, hoppas det går vägen för dig :)

2009-09-08 @ 19:11:49
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, jag svarade också alltid "hej det är Malin" fast man visste att det var från USA! Lycka till med familjen =)

2009-09-09 @ 20:35:05
URL: http://enannanflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0