Update



Kontroll freak som jag är så var jag tvungen att ringa upp sts och höra om läget lite. Jag pratade på med om familjen som ringt mig and so on. Och allt var helt i sin ordning:) Sara på sts berättade också att denna familjen hade begärt extra lång tid med min ansökan och var väldigt intresserade av mig. Det va kul och höra men jag vågar verkligen inte ropa hej ännu för jag kommer bli så ledsen om dom inte vill ha mig! For sure. Så dom kommer att ringa antingen idag eller i morgon och jag väntar bara på att klockan skall bli sent haha! CALL ME! Detta och julafton måste vara den värsta tiden för au pairer, det är ju sjukt jobbigt att inte veta någonting om någonting. men men:)

Skriver igen så fort familjen ringt:)

Kommentarer
Postat av: mimmi

Jaa, allt känns jätte bra, perfekt område, lugnt men ändå saker att göra, och du har ENDAST 30 min in till manhattan, det är väldigt lite för amerikanska avstånd :p jätte smidigt! En del svenskar finns här också.. så absolut, jag har hamnat rätt :)

2009-09-09 @ 19:39:52
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: mimmi

Åh så spännande :D Håller tummarna fö dig!!



Jag har varit här i 3 veckor, tiden har gått skit snabbt, men ändå känns det som jag varit här i evighter eftersom man upplever så mycket hela tiden :)



När vill denna familjen att du ska komma isåfall, eller när hade du tänkt åka :) ?

2009-09-09 @ 21:57:24
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, det gör ju det! :) Ja, det är jätteroligt.



Ja, jag är nöjd med STS hittills, kanske liiiite sega på att svara på mail ibland (eller så är det jag som kollar mailen femtioelva gånger om dagen, haha). Matchningen tog lång tid för mig, men det är stor skillnad tror jag. Vissa matchar snabbt och vissa inte, det beror ju på. Jag kom in i matchningen den 4 juni och den första familjen kontaktade mig den 7 juni. Totalt har jag pratat med fem familjer och det var den femte och sista som jag matchade med, den 3 september :)

2009-09-09 @ 22:38:50
URL: http://enannanflicka.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det gjorde ju det. Jag åker den 5 oktober så det blir bara en månad mellan avresan och matchningen men både jag och familjen ville att det skulle bli så fort som möjligt, så det känns bra! :)

2009-09-10 @ 11:53:24
URL: http://enannanflicka.blogg.se/
Postat av: mimmi

hm, nackdelar..att man äter alldeles för mycket haha! Det är inte mycket som är dåligt, förutom vissa dagar då det verkligen är jobbigt att jobba, en dag när barnen bråkar heeela tiden eller inte lyssnar på dig överhuvudtaget.. men det är småsaker, än sålänge är det positiva överlägset :)



ååh, det är ju snart !! Tiden går snabbt!



Jag skickade in min i december, men eftersom jag tog studenten så kunde jag ändå inte åka föräns till sommaren.

2009-09-10 @ 15:05:26
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0