11 / elvadagarkvar

Nu är det verkligen inte mycket kvar känner jag och endast 11 dagar kvar till avresa. Idag ska jag kila ner till fotohuset och ta nya passfoton till den internationella körkortet och därefter skicka iväg papperna. Förresten, ett tips till andra au pairer: Adapter finns på Biltema, billigt och bra! Köpte två st där och dom kostade bara 80:-/st och det kan det ju vara värt haha. När pappa och jag var i stockholm så hittade vi en superbra souvenirbutik där dom sålde pippiböcker på engelska så jag köpte en sån till 3:åringen + en pippimålarbok så nu är hon helt klar nu letar jag dock efter present till 1:åringen. Inte världens lättaste att hitta något svenskt till henne minsann. Tror att jag har hittat vad jag ska till föräldrarna, måste bara hitta en kartong att lägga den i för annars kan jag inte ta med den. Det är en Glas skål som det är ringlat blått och gult i och den är handgjord i Nybro (Pappan hade släkt i Nybro) och så tänkte jag lägga i polkagrisar i den, blir nog bra!

Nähe nu ska jag snart ner på stan och fika med Snoddas och ta hemska bilder! KLAAART!

LOVE.


Kvar att göra är alltså:
- Presenter till 3:åringen
- Boka tid på ambassaden
- Hälsoundersökning 13jan
- TBC test 22/1
- Läsa av TBC test 25/1
- Visumpapper (!?!?)
- Ambassaden 19jan
- Betala in avgiften till SI
- Säga upp mitt mobil abb
- Köpa adapter
- Skicka in polisregistret
- Köpa present till 1:åringen
- Köpa present till värdföräldrarna
- Hitta Handbagage
- Skicka paket till familjen
- Köpa decilitermåt
- Betala Visum



Visum check:
- Personbevis
- Ta kort
- Betala avgiften
- DS-156
- DS-157
- DS-158
- Kontoutdrag
- Frankerat kuvert (62:-)
- DS-2019
KLAAART!

Kommentarer
Postat av: Änneli

Det finns nere på lekia plasttallrikar med mumintrollen. ( svensk /finskt va?)



Alfons Åberg. Filtar, haklappar.. you name it.

2010-01-21 @ 21:12:14
URL: http://onkelanneli.blogg.se/
Postat av: GELICA <3

Söt blogg & fin design ! :) Hoppas du får en bra lördagskväll ! Kraaaaam

2010-01-23 @ 23:03:26
URL: http://angelicakjellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0