12 / Ambassaden: CHECK!

Ja hörrni, nu är jag hemma från stockholm och ambassaden! Det började med att vi åkte till stockholm i måndagskväll med tåg som flöt på riktigt bra. Väl framme vid centralen gick vi till Riddarholmen där vårt hotell låg, dumpade väskorna och gick (igen) in till Östermalm/kungsträdgården och åt på Max. Godaste hamburgaren på år och dar; Supreme med jalapeno! Gott. Sedan gick vi (igen!) tillbaka till hotellet och somnade ganska fort.

Dagen efter bar det upp klockan 06.45 för att äta hotellfrukost och vakna till lite. Var inte så trött faktiskt mest nervös och lite nyfiken på hur allt med ambassadem slulle gå till. I vilket fall så började vi gå (igen!!) mot ambassaden lite innan åtta och var framme strax över nio. Mötter av en (enligt mig) stor kö, säkert 30 pers! Stod och väntade där i ungefär en timme och sen fick man gå in i kontrollen, typ som en flygplatskontroll. Fick lämna mobilen där och sedan gick man in i nästa byggnad.

Där fick man först sitta ner och vänta för att komma fram till en lucka där en tant sorterade upp mina papper och sen fick man vänta igen. Efter knappt en halvtimme ropade dom upp "Rebecca Nielsen to window D please" och då fick man gå upp till lucka D och göra fingeravtryck och svara på tre frågor (hur många barn, hur gamla och vilket kön) sen var det klart!

Smärtfritt!

Sedan gick jag och pappa vidare till stan, käkade mongoliskt, shoppade och fikade och till sist hoppade vi på tåget. Allt gick jätte bra och jag hoppas på att få hem visumet inom kort:)

Idag betalde jag in avgiften och försökringen också till SI! Så det ända som är kvar nu är TBCtestet och internationella körkorte:)

Whoh 12(!) dagar kvar!!

LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0