6 / All set!

Ja tjena, nu är allt faktiskt klart. Eller riktigt klart blir det väl aldrig men alla viktiga saker är färdiga! Idag fick jag mitt Internationella körkort och flygtider! Körkortet ser ut som en tråkig broschyr haha. Mina flygtider visar att jag kommer att flyga från Landvettern klockan 09.30 och vara framme i New York klockan 14.55 (mellanlandar i Dusseldorf). Looks good. Har lite panik angående vilka som skall med till flygplatsen dock, helst vill jag nog bara ta tåg och sköta allt själv och låtsas som ingenting. Det känns som att det kommer bli så jäkla jobbigt att ha alla ledsna på flygplatsen för jag vet att jag kommer få ett break down och jag kommer känna mig ensammare än någonsin när dom kör därifrån. Sucks.

Jaja, jag skall vara glad att jag har folk som vill följa med och ta avsked kanske:) haha..

Kvar att göra är alltså:
- Presenter till 3:åringen
- Boka tid på ambassaden
- Hälsoundersökning 13jan
- TBC test 22/1
- Läsa av TBC test 25/1
- Visumpapper (!?!?)
- Ambassaden 19jan
- Betala in avgiften till SI
- Säga upp mitt mobil abb
- Köpa adapter
- Skicka in polisregistret
- Köpa present till 1:åringen
- Köpa present till värdföräldrarna
- Hitta Handbagage
- Skicka paket till familjen
- Köpa decilitermåt

- Betala Visum
- Få mitt Internationella körkort

Kommentarer
Postat av: Mamma till en Aupairtjej

Önskar dig lycka till i det stora landet :)Väntar hem min dotter till sommaren efter 1 år i en av delstaterna. Hon trivs hur bra som helst men hade lite motgångar i början. Dom kommer men det är bara att hålla ut så vänder det snart, bara man trivs med familjen. Det blir ju lite kulturchock och hemlängtan och då är det lätt att ge upp.

2010-01-27 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0