Försäkring?

Okej hör upp nu alla som åker med Skandinaviska Institutet! Jag har ett jätte stort frågetecken kring försäkringarna och vet inte riktigt om jag ska välja den eller inte. På intervjun har jag för mig att min intervjuare sa att dom rekomenderade mig inte att välja tilläggsförsäkringen men sedan står det nu på Au pair in America att dom strongly recomends me att välja till extra försäkringen. Skillnaden mellan att ha extra försäkringen är att du slipper betala en självrisk på 100$ om du skall till sjukhus och sedan att dom täcker skador med upp till 500.000$ istället för 100.000$.

Frågan är då; Behöver jag betala 190$ nu innan jag åker för att slippa betala ev. självrisk i  USA?

Hur gjorde ni?

Jag kommer nog ta försäkringen man vet ju vad man har för pengar nu men det är ju omöjligt att veta vad man har i framtiden. Alltså lägger jag nog hällre 190$ nu istället för 100$/gång där?

Jätte tacksam för svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0